zondag 22 januari 2012

Tacx 7 Match of the day

Vanmorgen blies Hoofdman Wim de prikkel af. Op de buienradar naderden enorme regenwolken, het zou noodweer worden. Ik prees mij gelukkig met 2 stel wielen voor de fiets zodat ik snel mijn Tacxwiel kon steken om binnen te trainen. TV aangezet en het circus kon beginnen.

PdP had nog geen zin en zou later komen. Eerst leek het erop dat het droog zou blijven en bijna was ik zover dat ik ook buiten nog wat kilometers kon gaan maken toen het begon te spetteren. De spetters werden grote druppen en niet lang daarna was ik blij dat ik toch voor binnen had gekozen.

In de stuurcomputer een Limburgse rit geprogrammeerd om een beetje solidair met Harko te zijn. Doel tussen de 2,5 en 3 uur trappen. Rustig begonnen met warmdraaien en al snel had ik een mooie cadans. Het ging lekker. Veel aanloop en PdP bedoelde met later komen gewoon even buurten. Hij zou vanmiddag in de stralende zon nog even op de ATB een rondje rijden, terwijl Wim en J-W gingen spinnen in de sportschool.

Na ruim twee en een half uur vond ik het mooi zat en ging uitfietsen.


Statistieken:

61,90km in 2u 30m 04s
snelheid gem 24,8
snelheid max 44,4
hartslag gem 128
hartslag max 165

6 opmerkingen:

  1. Karakter...

    Zowel familie als de beste buurman laten je niet van de wijs brengen.

    Niet lullen maar poetsen.

    Over poetsen gesproken, het lijkt wel of het bij jou in de garage 4 seizoenen Herfst is...

    die van 45

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @45

    Het is in mijn garage inderdaad 4 seizoenen herfst en wel hierom:

    1. Bladeren dempen het geluid van de Tacx;
    2. Bladeren nemen het overtollig vocht op dat anders in mijn kelder terecht komt;
    3. Bladeren verzamel ik het hele jaar door om ze in de herfst onder de heg te leggen waardoor de dieren in onze omgeving een winterslaap kunnen houden;
    4. Bladeren liggen er om mijn buurvrouw te pesten die daardoor weer met haar bladzuiger de boel kan schoonmaken (voor als Simon komt);
    5. Bladeren isoleren en daarom is het af en toe lekker warm in mijn garage;
    6. Hoe meer bladeren, hoe dikker de laag en hoe kleiner de kans op overstroming;
    7. Bij mij staat in de garage in de herfst altijd de tv aan.

    Tot zover, een goede zondag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heee nr. 45 kun je niet gewoon zeggen dat hij zijn garage aan moet vegen? (of veeg zelf...)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is grote klasse! Twee en een half uur op de tacx. Karakter en een diepe buiging.
    Nr 49

    BeantwoordenVerwijderen