zondag 29 januari 2012

Tacx 11 en ATB-werk

Zondag ochtend. In alle vroegte de voorbereidingen gedaan voor een redelijk lange dag opde fiets. Omdat J-W een ATB rit bedacht had van 2 uur en 30 minuten (twee-en-een-half-uur) moest ik om de 200 minuten vol te maken voor of na de rit nog 50 minuten aan de bak. Ik koos ervoor om voorafgaand aan dit spektakel mij warm te fietsen op de Tacx. Niet voluit, maar gewoon rustig warmfietsen.

Statistieken:
16,14km in 40min
snelheid gem 24,5
snelheid max 27,5
hartslag gem 130
hartslag max 146

Aansluitend mij gemeld voor de zondagse prikkel met Wim, J-W en Paul. Na eerst het collectorsitem van J-W gangbaar te hebben gemaakt konden we op weg. Het was droog, koud, zonnig en windstil. Hoe mooi wil je het hebben?
Amper op weg begon mijn Garmin raar te piepen. Batterijniveau laag. Dat had ik nog nooit meegemaakt en het zou toch niet zo zijn dat dit prachtige apparaat mij in de steek zou laten. Na een korte inspectie bleek dat de schermverlichting bleef branden en dat kost natuurlijk veel extra batterijcapaciteit. Deze functie uitgezet en maar hopen dat ie het de hele rit zou volhouden.

Het moet wederom gezegd worden, maar wat kan Wim prachtige routes uitzetten. We komen langs de mooiste plekjes en kijken ook vaak onze ogen uit. Dat we dan plotseling van de fiets moeten en rek- en strekoefeningen moeten gaan doen nemen we dan voor lief.
                                                                                                                Diep in de bossen van Bakkeveen en Wijnjewoude kwamen we langs een prachtig ven waar een fotostop met druppelpauze werd ingelast.

 We waren zoals gebruikelijk op deze mooie dagen niet de enigen in het bos en vaak moesten we het pad delen met collega fietsers, wandelaars en ruiters.

Halverwege de rit moesten we het zonder de zon stellen en werd het ook kouder. Het leek ook of het harder ging waaien en dat we de wind alleen maar tegen hadden. Op ongeveer 15km van huis wilden Wim en J-W nog een extra rondje, maar Paul en ik hadden daargeen zin in. Onze wegen scheidden dus en met z'n tweeën koersten wij naar Leek. Na ruim 2,5 uur waren we weer thuis en J-W en Wim iets later.




Statistieken:
48,93km in 2u 34m 39s
snelheid gem 19,0
snelheid max 28,0
hartslag gem 149
hartslag max 166

Dan nog het laatste nieuws van PdP. Hij was er niet bij vanmorgen vanwege een oude kwaal. Later op de dag zou hij zelf wat koersen op zijn Koga.
Heeft hij net een extra achterwiel voor z'n Tacx presteert hij het om daar zelfs mee lek te rijden. Als je ook eenmaal pech hebt met banden.... Jammer, maar hij zit in de goede flow. Dinsdagavond weer in een schone, verwarmde garage. Andere ridders ook welkom, maar wel je eigen Tacx meenemen.

1 opmerking:

  1. Even voor de duidelijkheid...ik zet geen routes uit...ik fiets ook maar wat.
    Maar de foto's zijn inderdaad mooi en van een betere kwaliteit dan die van mijn Nokia E75.

    Gr.53

    BeantwoordenVerwijderen