zaterdag 21 januari 2012

Tacx 6 Met het mes op tafel

Vrijdagavond, even voor 8 uur krijg ik een berichtje van PdP: Kom je nog? Ik ben al begonnen. Gevolgd door: De TV staat nog niet aan.  Ik leg de kinderen in bed en ga ook richting garage en warempel daar zit PdP al triomfantelijk op zijn stalen ros.

Na het aansluiten van de TV kan ook ik eindelijk starten en probeer zo goed en zo kwaad als het gaat de achterstand in te lopen. We doen het iets rustiger aan als Joost P in beeld verschijnt en pokeren net zo vrolijk als de kandidaten in zijn kwis. Dan gaat het gas er weer op tijdens Top Gear. Dat is ondertiteld dus kunnen we meer lawaai maken.

Na ongeveer een uur zegt PdP dat hij nog een kwartiertje wil trappen omdat zijn anderhalf uur dan vol is. Zo gezegd, zo gedaan. Om 21:15 stoppen we ermee en kijken dan nog even naar het schakelmechaniek van de Koga van Patrick. De voorderailleur vertoont kuren en legt de ketting niet op het kleine blad. Met de opgedane kennis bij Wagenaar stel ik de derailleur af en spuit een flinke klots WD40 in de handle op het stuur. Dit helpt en gelukkig schakelt alles weer als af fabriek.

Alles gereed voor de Prikkel op zondag.


Statistieken:

33,82km in 1u 12m 35s
snelheid gem 27,9
snelheid max 51,2
hartslag gem 121
hartslag max 154

Geen opmerkingen:

Een reactie posten