maandag 31 maart 2014

Uitfietsen

Vandaag een vrije dag die in de mist begon, maar tegen de middag werd de mist vervangen door de zon en was het aangenaam fietsweer. Eigenlijk bedoeld om uit te fietsen of een kleine hersteltraining vertrok ik weer naar het noord-oosten tegen de wind in. De wind die iets sterker was dan op de zondag maakte dat ik flink kon doortrappen. Ook vandaag voor het eerst sans culottes.

In het eerste deel, weer onder het meer door, liet ik Sandebuur vanwege het stuk onverhard links liggen en nam de route over Roderwolde. Van daaruit over het fietspad langs de N372 naar Hoogkerk, niet rechtsaf door de stad, maar richting Aduard. In Hoogkerk lag ik bijna onder een plotseling uit een parkeerplaats optrekkende auto waarvan de bestuurder niet op zat te letten. Dit leverde genoeg adrenaline op voor een tempoverhoging en buiten Hoogkerk nam ik de slinger over Leegkerk naar Slaperstil. Daar kom je op de fietssnelweg langs de Friesestraatweg en met de wind in de rug ging het ruim over de 30 naar Zuidhorn. Helaas hier geen scooter of derny om mij voort te slepen, maar snel ging het wel. De route langs het Lettelberterdiep liet ik voor wat ie was en besloot over Pasop naar Leek te rijden. Met nog een kleine omweg over Tolbert was ik na iets meer dan anderhalf uur thuis. En ijsmeester Kievit zag dat het goed was......



Statistieken:
41,86km in 1u 32m 43s
snelheid gem 27,1
snelheid max 41,0
hartslag gem 141
hartslag max 157






Geen opmerkingen:

Een reactie posten