zondag 6 januari 2013

Rendez Vous

Vanmorgen om half 10 stonden er maar liefst 4 Dijkridders met ATB gereed om de elementen te trotseren. Het was spannend geweest, want PdP en Wickie hadden de hele nacht doorgewerkt om de ATB van PdP in elkaar te zetten en gereed te maken voor het grote werk. Maandenlang had de Batavus Titan in onderdelen op de werkbank gelegen en, natuurlijk, moest die een dag voor de prikkel weer in elkaar. Het lukte en we konden op tijd weg.

Wickie had al gezegd dat hij goed begonnen was met nieuwe schoenen en pedalen en na ongeveer een half uur brulde hij toch om een pauze. Hij gleed van zijn zadel en dat was niet uit pure euforie over de nieuw aangeschafte equipment, maar omdat het zadel te schuin naar voren stond.
Op de stopplaats konden de andere 3 zich even verpozen en zagen op de parkeerplaats aan de overzijde van de weg 2 auto's met 2 mensen die met elkaar in gesprek waren. De kreet Rendez Vous werd direct geroepen en de meest vreemde en wilde conclusies ontsproten aan de breinen van WH en J-W. Ook toen wij al lang en breed weer op de fiets zaten liet het hen niet los. En ja waar het hart vol van is......
Toch moet ik hen teleurstellen, een Rendez Vous is niets meer of minder dan datgene wat wij vanmorgen om half 10 ook deden, een afgesproken ontmoeting.

Al trappend over de heide en een enkel modderig bospad : "Het fietspad komt zo!" volgens Wim vloog de tijd voorbij en Wickies tank geraakte steeds leger. Na iets meer dan 2 uur met de tong op het voorwiel de Dijklaan op. Later berichtte ook PdP dat hij verschillende malen de optie kortste weg naar huis had overwogen. Hij hield vol. Hulde voor de andere 2 die onlangs zelfs de elementen en de witte wieven tartten door in het donker over de heide te fietsen.


Statistieken: 45,49km in 2u 2m 10s

snelheid gem 22,3
snelheid max 30,2
hartslag gem 156
hartslag max 174

2 opmerkingen:

  1. Tacxen is dus geen vergelijk met 2 uur jakkeren door de bossen.
    Hoewel het achteraf niet eens zo hard ging had ik het vanaf Haulerwijk helemaal gehad.
    Weer eens petje af voor JW en Wim die bijna volledig op kop hebben gereden.
    Onderweg 3x gedacht de kortste weg naar huis te nemen, maar thuis toch weer de voldoening.
    Heren; dank!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha klopt en dat gevoel is heel herkenbaar Patrick.

    Aantal jaren terug had ik twee keer in de week een uur op de spinbike gezeten en de snelheid opgebouwd van gemiddeld ca 27 km/uur naar gemiddeld ca 42 km/uur, gewoon een uur lang op één tempo blik op oneindig en doortrappen.
    Tijdens mijn eerste tochtje op de racefiets zou ik wel ff laten zien in wat voor conditie ik was....was op zich best lekker, achter de brede rug van mijn fietsmaatje ;)
    Was na een half uur helemaal kapot gefietst. Ik had toch wel verwacht gemiddeld ca 30 km/uur te kunnen fietsen, maar dat haalde ik ook echt niet. Met andere woorden : je bent (samen met Freek) niet de enige :p

    Aan de andere kant heb je wel een basis gelegd en daar zal je na een paar keer buiten fietsen zeker profijt van hebben. Dussss ga maar trainen voor de AGR 100 km in april, kom ik in jouw wiel zitten ;)

    Jullie hebben een mooi tochtje gefietst, er zullen vast vele (?) volgen :p


    VDS24

    BeantwoordenVerwijderen