vrijdag 30 maart 2012

De 18 viaductentocht

Woensdagavond

Harko vond het nodig om ons eens even de spanning in de kuiten te laten voelen en knutselde een mooie training in elkaar om de ridders klaar te stomen voor Limburgs Mooiste. Hij voorspelde dat er ergens een viaduct in voor zou komen. Nu hebben we een aantal van die dingen in de omgeving dus was het alleen nog de vraag welke.

Na eerst 20 minuten warm rijden kwamen we bij het viaduct van Oostwold met de opdracht: middenblad, cadans rond de 100 en staande naar boven. Blijven trappen.....Oh ja en dat 6 keer. Wachten op de verzuring.

Ik begon enthousiast en met een cadans van 129 vloog ik de eerste keer het viaduct op. Had wel het gevoel alsof ik mijzelf lanceerde over mijn stuur. Op de ATB lukt mij dat af en toe, maar daar zit ik ook niet met de voeten vast in de pedalen. Het was zwaar, dat zeker en ook leuk.
De cadans van rond de 100 kon ik volhouden, maar het staan niet altijd. Een helling moet ook lopen.

Na 6 keer vervolgden wij onze rit naar het viaduct van Tolbert. Dit viaduct heeft 3 hellingen en daarom hoefden we maar 2 keer. Via een omweg naar Nuis en viaduct Mienscheer werd van 2 kanten ook 6 keer bedwongen. Hier begon de klad er een beetje in te komen waarbij de laatste 3 hellingen met een bergcadans van rond de 75 werden genomen.

Op het viaduct nog een foto en voor het donker terug naar huis.


Statistieken:
52,24km in 2u 2m 41s
snelheid gem 25,5
snelheid max 43,9
hartslag gem 142
hartslag max 178

Geen opmerkingen:

Een reactie posten