donderdag 20 oktober 2011

Stoempen, snot en ....

Vanmorgen de stoute schoenen aangetrokken en tegen alle weersverwachtingen in de ATB gepakt. Doel: strand! en met wind mee hierover naar Buren te fietsen. Je verwacht dan zo ongeveer over het strand geblazen te worden en dat je in no time in Buren bent. Zeker met kracht 5 รก 6 mee.

Niets was minder waar vandaag. De wind was inderdaad mee, maar werd door de duinen van mij afgehouden.  Hierdoor had ik weliswaar geen last van de wind, maar had er ook geen bijzonder voordeel van. Met nog een redelijk nat strand omdat het nog vroeg was schoot het voor geen meter op en werd het eerder werken dan lekker fietsen.


Eerst richting vuurtoren en daar het strand op. Vanwege het stoempen en snot plande ik van paviljoen naar paviljoen mijn route en kon dan in geval van sterven achter de duinen verdwijnen en naar huis fietsen.
Zoals gezegd had het strand geen medelijden met mij vandaag en werd het een mooie strijd. Bij Buren stak ik de duinen door en fietste tegen de storm in naar Ballum. Onderweg nog een fikse hagelbui op de kop, maar een beetje Dijkridder kan daar tegen.

Rest mij alleen nog het zand en grind uit de fiets te spoelen.




Statistieken:

30,23km in 1u 42m 19s
Snelheid gem: 17,7
Snelheid max: 28,7
Hartslag gem: 159
Hartslag max: 174

Geen opmerkingen:

Een reactie posten