donderdag 24 februari 2011

Het begint alweer mooi

Waren het vorige week de elementen, vandaag was het het materiaal dat voor oponthoud zorgde.
Bij het uit de garage halen van de fiets was het geluid van het neerzetten niet de mooie boing van opgepompte banden, maar een plof van een lege band. Lek dus.
Ik moet het afkloppen, maar heb zolang ik fiets nog nooit een lek tijdens het rijden gehad. Altijd bij het uit de garage halen. Maar goed, een nieuwe band was zo gelegd, want Wickie was in de buurt.

Gereed voor weer een groot rondje, deze keer tegen PdP. Deze man traint in het geniep en ik wilde wel eens zien wat hij in zijn mars had. Ik gaf hem 400 meter voorsprong alvorens ik de achtervolging inzette.
Zoals gewoonlijk ging het eerst tegen de wind in om daarna met de wind in de rug thuis te kunnen komen.
PdP had er behoorlijk de sokken in, want tussen Haulerwijk en Veenhuizen was de achterstand opgelopen tot 1200 meter. Daar moest wat aan gedaan worden. Tot aan Huis ter Heide het gas erop en zowaar slonk mijn achterstand tot 950 m. Vanaf hier was het mooi wind in de rug en kon ik een behoorlijk tempo rijden. In Norg nog maar 700meter achterstand en ik kon PdP in de verte al zien rijden. Even de tanden op elkaar, maar die rakker had het door en versnelde.

De ravitaillering voorzag mij van een banaan (veel suiker volgens mijn dochter) en met deze nieuwe energie probeerde ik nr 45 te passeren. Dit lukte uiteindelijk vlak voor Leek. Daar werden de rode cijfers in de Garmin zwart en was PdP geklopt.

Even later kwam ik erachter dat ik een spook had nagejaagd. De PdP waar ik achteraan zat, zat in mijn Garmin. De echte zat gewoon op zijn werk.

De tijd van het zogenaamde grote rondje iets verbeterd ten opzichte van die van een week geleden.

Statistieken: 

  • 1h 39m 25s
  • snelheid 27,2km/h gem
  • snelheid 34,7km/h max
  • hartslag 155bpm gem
  • hartslag 174bpm max

1 opmerking: