vrijdag 18 februari 2011

De elementen

Het leek er vanmorgen op dat het een prima fietsdag zou worden, maar aan de toppen van de bomen te zien waaide het af en toe best hard. Toch de stoute schoenen aangetrokken en de fiets gereedgezet, warme kleding aan en drank in de bidon. Net toen ik naar buiten liep zag ik J-W de hoek om gaan.
Ik riep hem nog, maar hij zat alweer in D1 verzonken en hoorde mij dus niet. Dan maar alleen op pad.
Met de wind uit noord-oost eerst naar Tolbert en dan boven de A7 rondjes maken. Begon als snel koude vingers te krijgen, dus iets te dunne handschoenen aan? Geen idee, meestal krijg ik gedurende een rit steeds warmere handen. Deze keer niet.

Op advies van goeroe Harko 1 minuut voluit en direct erachteraan het talud van het viaduct op om de maximale hartslag te bepalen. De aanloop was iets te kort en de max hartslag 177 per minuut. Hierna vanwege steeds kouder wordende handen naar huis gefietst.Volgende keer dikkere handschoenen aan.
Trieste balans:   
  • 11,71km
  • 28:32 min
  • hartslag 145 gem
  • hartslag 177 max
  • gem snelheid 24,6 km/h
  • max snelheid 38,3 km/h

    2 opmerkingen:

    1. Beter iets dan niets gefietst.....
      Volgende keer iets langere tijd aanrijden en daarna volle bak op het buitenblad omhoog knallen. Wedden dat je hartslag dan veel hoger is ?
      Had gisteren ongeveer 7 x jouw trieste kilometers gefietst. Stond jammer genoeg nog op de mtb i.p.v. racefiets afgesteld.
      Zal de rit zondagavond op mijn blog plaatsen, anders wordt het zo vol met berichten ;)
      Enne....die plaatjes zien er gelikt uit ! Ga proberen of ik dit ook met de mijne kan doen.
      Succes met de trainingen en met JW fietsen ;)

      BeantwoordenVerwijderen
    2. @ Aart:
      Als je de wielomtrek op automaat zet, past ie uiteraard automatisch de snelheid aan. Combinatie tussen de snelheidspulsen en de snelheid tov de satelliet. Hoef ik ook niet meer te schakelen tussen verschillende fietsen.

      WdV

      BeantwoordenVerwijderen