maandag 26 juni 2017

Ik mag weer los

Nu wij als gezin besmet zijn met het kampeer virus en er bijna elk weekend op uit gaan met de vouwwagen is het ook weer tijd om de weg vanaf de fiets te verkennen. Kan daar gelijk een mooie training voor de volgende bulten in de Franse Alpen aan gekoppeld worden.
Afgelopen weekend sloegen wij ons kamp op in Ruinen om een beetje uit het geweld van de TT in Assen te zijn. Mooie camping, maar absoluut niet rustig getuige het lawaai 's avonds na 2300 uur.
Zondag ochtend kwart over negen en bijna droog. Fiets gereed, Freek gereed en na een zetje van Maurits reed ik de camping af. Routekaart in de achterzak, maar die heb ik na een paar kilometer weggestopt en ben van de route afgeweken omdat er veel te veel grind en zand tussen de routepunten lagen. Dan maar over de "gewone" weg.

Vanaf de camping naar Ansen en even het Dwingelderveld aantikken. Daarvandaan richting Uffelte met een kleine kortste omweg om even te pauzeren bij de camping van mijn familie, De Blauwe Haan. Mooi aan de bosrand gelegen en een rustige plek voor een slok en een plak koek.



Om Uffelte heen en tegen de stroom van motoren in naar Havelte. Voor de verandering liet ik dit rechts liggen en via de brug over het kanaal ging het naar Ruinerwold. Dat is een mooi recht stuk en met de wind schuin achter kon ik het tempo goed hoog houden. Van Ruinerwold naar Ruinen was ook redelijk recht en daar werd het wat meer tegenwind waardoor ik er echt aan moest geloven. Buitengewoon goed ging het niet, maar het ging wel lekker en mijn hartslag schoot niet direct in het rood. Bij uitlezen van de Garmin bleek dat ie eigenlijk helemaal niet bij het rood geweest was. Zou ik dan te weinig inspanning hebben geleverd?

Van Ruinen via Engeland naar de camping was nog maar een klein stukje en om 11 uur was ik weer terug.



Statistieken:
37,79km in 1u 27m 23s
snelheid gem 26,0
snelheid max 41,0
hartslag gem 138
hartslag max 161

Geen opmerkingen:

Een reactie posten