zaterdag 1 december 2012

Door weer en wind naar Assen

Verjaardag in Assen en het weer leek goed vandaag, dus..... Fiets klaargezet, pak aan en voldoende proviand voor onderweg. Scheen inderdaad het zonnetje vanmorgen lekker tijdens het wielen wisselen want winterbandentijd, na het middaguur werd het steeds slechter. Tegen de tijd dat ik wilde vertrekken miezerde het en liep ik vertraging op omdat mijn bril in geen velden of wegen te vinden was.
Eenmaal onderweg was het voor Zevenhuizen al pittig nat en in combinatie met de redelijk harde wind tegen niet echt een mooie fietsdag. Onder deze omstandigheden kon het alleen maar beter worden en inderdaad voor De Haspel begon de zon te schijnen en ging de wind iets liggen.

Het werd een rustige rit en op de brug van Veenhuizen heb ik mijn zadel nog iets hoger gezet omdat het gevoelsmatig wat minder lekker reed. Het hielp en ook de rugwind zodat ik Assen snel naderde. Gelukkig wist ik de weg, want Garmin liet hier nogal wat steken vallen en probeerde mij te verleiden tot een hoop U-turns.

Na 1 uur en 15 min bereikte ik mijn eindbestemming en werd onthaald met koffie en ...... gebak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten